Avila en Coca.

7 juli 2022 - Aguilafuente, Spanje

We zouden vandaag klein stukje rijden, 200 km. Naar een kleine camping in Coca. Onderweg nog even Avila in gegaan.

Camping bij Coca was op slot. Er stonden mensen, we zagen iig een tentje met twee personen, maar hoe die daar kwamen? En belangrijker: wegkomen? Want een groot hek blokkeerde de ingang. Je kon een telefoonnummer bellen als je wilde kamperen, maar ons Spaans is te beperkt om daar aan te beginnen. Toen maar Coca even bekeken, een enorm kasteel waar we niet in mochten zonder te betalen, maar geen idee waar we moesten betalen. Geen toerist ook te zien. Alles was verlaten, ook het dorp. Je kon alleen lege verwaarloosde winkels kopen. Wat een treurigheid.

Doorgereden naar een andere camping. Die vonden we in een heel groot bos, ongeveer 40 km boven Segovia. Geen idee wat we hier moeten doen. Dus het zal morgen wel een camping dagje worden. Nu is de camping stil en leeg, maar morgen komen de Spanjaarden, zei de campingbaas. Zie foto's. Tot morgen.

1. Papa:
    7 juli 2022
    Volgens mij mag je Avila niet overslaan. Als ik me goed herinner moet je Avila helemaal door lopen en dan kom je op een mooi kasteel aan met een mooi uitzicht. En vlak bij Avila is een prachtig kampeerterrein. Of heb ik het mis?
    't-Is al zo lang geleden!
    P.
  2. Anne-Gera Los:
    7 juli 2022
    We hebben Avila bezocht, wees gerust. En dat kasteel is waarschijnlijk de kathedraal, ingebouwd in de stadsmuur.
    Groetjes!